Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

HUSLIGT PYSSEL

Nu tar jag hand om alla mina pelargoner – många stod ute länge i det fina höstvädret…

PELARGONER 2013 001

Kommentarer till: "HUSLIGT PYSSEL" (15)

  1. Mysig bild. Gillar gardinen och blommorna bakom. Jag är en gardinmänniska.

    • Tack, Antonia! Jag tycker också om gardiner – har bytt till vintergardiner nu…

      • Jag tycker att det blir hemtrevligt med gardinerna, dämpar ljud, håller värmen inne på vinter och ute när det är sommar. Och så slipper man nyfikna blickar in.

      • Precis – men här på landet behöver jag inte akta mig för insyn, tvärtom. Vännerna tittar för att se i vilket rum jag är…

  2. Så vackert med pelargonerna bakom den fina spetsgardinen. Jättefint foto.

    • Tack! Nu har jag bytt till vintergardiner… ❤

      • Just nu har jag inga gardiner alls i vardagsrummet, vi renoverar och det blir som aldrig klart. Men jag är ingen gardinbytare, samma gardiner sitter året om numera.

      • Det är för värmens skull på vintern, då får de inte heller hänga framför elementen. Gör ni renoveringen själva?

      • Nej, denna gång gör vi inte det och det är frustrerande. Allt förhandlande, förhalande, väntande och… jag vet inte vad. I fredags skulle hantverkarna kommit och de dök inte upp och meddelade inget.

      • Nej men så hemskt! Om de inte börjat alls kan ni då bryta ‘kontraktet’?

      • Det är avsluta de ska, men de blir aldrig färdiga. Suck.

      • Usch,så gräsligt! Är de kända för det? Kan ni inte hota med ARN eller PLUS?

      • Jag vet inte. Arbetsledaren är så snäll och trevlig, jag klarar inte av att hota med någonting. Vill bara att de ska avsluta. Det blir snyggt till slut, men.. när?

      • Jobbigt! Du kan ju spela teater och börja gråta… 🙂

Kommentera

Etikettmoln

