Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Modell ett av tre – finns i flera färger…

VIRKADE LAMPSLÖJOR 013

 

 

Kommentarer till: "Lampslöjor till skomakarlampor I" (2)

  1. Ännu mer vackra arbeten!
    Skomakarlampa, så svenskt och härliga vita gardiner och pelagonier i fönstret.
    Här i UK har man inte blommor i fönstren och heller inga vackra gardiner,förresten.
    Ha en fin weekend!

    • Hej Lena! Tack! Till saken hör att jag bor i ett gammalt släkthus, en gång gård med djur, ålafiske, lite tobaksodling osv. Min morfar (Ett av många barn) föddes här 1893. mamma och jag tyckte att det var fint att ha det lite som när hon var liten. Det inspirerade mig att tillverka lite gammeldagsa saker – och jag jobbar hårt för att få in mer pengar så att jag kan köpa ut mina syskon… Pelargonerna övervintrar jag och tar hela tiden skott…
      Ha en fin weekend du också!

Kommentera

Etikettmoln

