Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

NY MORMORSFILT 4

Jag har börjat virka ihop rutorna till den här mormorsfilten. Det är lite svalt på kvällarna nu och då värmer den mina ben… (2 foton) Den är ännu inte klar, det återstår ‘en del’ arbete…

MIN GULA NALLE 024

MIN GULA NALLE 005

Kommentarer till: "NY MORMORSFILT 4" (19)

  1. Passar att ha om ryggen en sval sommar dag på sjön eller i stolen. Ha en bra söndag.

    • Eller att lägga över sig när man tar en liten siesta på soffan… ha en bra söndag du också!

  2. agenda19892010 sa:

    Good Monday by Rinaldo.💚

  3. Så vacker! 🙂

    • Tack! Det tycker jag också… första gången jag gör en filt med så många olika färger och ljusa kanter.

  4. agenda19892010 sa:

    Happy Friday to you my friend.

  5. agenda19892010 sa:

  6. Underbara bilder. Men båten sticker ut på så sätt att man undrar vad den gör på backen. Den ser ju inte ut att vara upplagd för vintern. Den ser bara malplacerad ut. Och det eggar fantasin. Man vill liksom veta hur den hamnade där.

    /Skvitt

    • Det är ingen backe, det är en dyn vid havet… bakom mig finns stranden och havet. Det är vid en ålabod i östra Skåne, Hanöbukten.. Vi har hela hösten starka ostliga stormar där delar av stranden äts upp och därför ligger båten en bit upp på dynen… Iréne

      • Kunde du inte lurat mig med att den låg långt inne i en hage och att du inte visste hur den hade kommit dit. Att det kanske hade med landhöjningen att göra. Då kunde jag fortsatt att undra vad den gjorde där. 😉

        Kram!
        /Skvitt

      • Åh förlåt! Jag trodde du ville veta! Det är ett av mina favoritställen att fotografera på och det går en grusväg ner, Erwes väg… Kram!

      • Jag får väl försöka leva med detta 😦 buhu! Gråter!

        Ärsch, jag skojar bara med dig. Får väl kolla in mera på dina bilder och se hur favvostället ser ut.

        Kram!
        /Skvitt

      • Jag har å andra sidan många favoritställen här, är omgiven av dem…

      • Gôtt höra!

        /Skvitt

Kommentera

Etikettmoln

