Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

NY MORMORSFILT 3

Så, nu ligger de numrerade högarna med mormorsrutor på en bricka och väntar på den dag jag ska börja virka ihop dem. Nykomna kan se de föregående inläggen här:

https://irenewalton.wordpress.com/2015/08/17/ny-mormorsfilt-1/

https://irenewalton.wordpress.com/2015/09/08/ny-mormorsfilt-2/

VIRKADE FILTAR 010

Kommentarer till: "NY MORMORSFILT 3" (9)

  1. Vilken fin bricka du har på rutorna. En fröjd att jobba så. 🙂

    • Jag är brickoman, Antonia! Jag har många brickor som jag kan lägga mina olika arbetsgrejer på. Lätta att flytta… 🙂

      • Smart! 🙂 tar jag som en tips! 🙂

      • Kul! Jag har gjort det länge, eftersom jag arbetar med så mycket olika saker. Bra om man får oväntat besök… jag är även korgoman och ett annat bra tips är tomma lösgodisburkar av plast… 🙂

      • Tack för tipset. Jag tar dem till mig. 🙂

      • Intressant också att jag just har läst att man kan ha sin frukost förberedelser på en bricka i kylen och så tar man bra fram brickan med allt på istället att ta ut allt efter. Enkelt och snabbt.

      • Kul idé…

  2. agenda19892010 sa:

    Happy Sunday my friend. ☺ .

Kommentera

Etikettmoln

