Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

NY MORMORSFILT 1

Nu har jag äntligen lagt ut rutorna -som alla skiljer sig helt från de färger som jag brukar använda. (2 foton) Därför var det faktiskt lite svårt, hoppas jag blir nöjd när filten är klar…

VIRKADE FILTAR 001

VIRKADE FILTAR 003

Kommentarer till: "NY MORMORSFILT 1" (23)

  1. Det är så märkligt, jag får inte några notiser längre när du gör uppdateringar. Har du möjlighet att kolla om du råkat klicka i någon ruta någonstans så att det inte syns för dina läsare? Kram 🙂

  2. Det är två olika bloggar – du följer kanske inte den bloggen som filten är på? 🙂

    https://irenewalton.wordpress.com

  3. Vilken underbar filt. Har inte sett mormors rutor på länge.

    • Tack Minton! Jag bor i det gamla släkthuset och har därför inspirerats till att tillverka ‘inredningsdetaljer’ från svunna tider… och det är verkligen roligt!

  4. Snygga skapelser!

    Kram!
    /Skvitt

  5. Så himla fin! Men hu vilket jobb! 🙂

  6. Ahh tålamod uthållighet..produktivitet hjälp!.. intresse skicklighet!
    30 mormors filtar + allt det andra du visat.
    Tack för att du klickat in stjärnor i mina bloggsvackor då jag bara klarat av att skriva o klicka in inlägg som jag knappt vågar titta på igen.Inte orkat läsa andras inlägg osv
    💝💛💜💗💟💖
    Oj !
    Jag har dessutom fastnat för att sticka sockor mitt i arvstragiken.. lite orolig att det blir för många då jag ännu inte kan förmå mej att ge bort
    ( 2 par har jag lyckats ge)
    och då stickade jag dubbelpar till mej 😉

    • Hej! Jag gör ju det för att jag behöver mer pengar så att kan bo kvar i huset… men jag tycker det är roligt också. Jag gillar inte att titta på TV utan något ‘handarbete’. Och det är avkopplande när livet är jobbigt – det har du ju märkt nu…
      Jag har inte alltid tid att kommentera så mycket heller för närvarande… kram!

Kommentera

Etikettmoln

