Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

En av de vita kuddarna som jag virkat – och som också finns kvar…

99

Kommentarer till: "GAMMALT MÖNSTER 2" (6)

  1. agenda19892010 sa:

    Irene : Very nice ☺ ciao da Rinaldo .

  2. Jag har varit inne och sett de vackra saker du gör. Det glädjer mig att det finns dem som upprätthåller vårt kulturarv och försvarar den ofta förminskade och förnekade kvinnokulturen. Att snickra är alltid stort medan värme och skönhet visserligen uppskattas men inte alltid erkänns. Framtiden kommer att heta kvalité framför kvantitet. Vi har ingen annan möjlighet till överlevnad.

    • Tack Rebecca för dina uppskattande ord! De värmer! Det hela började med att vi tog över vårt gamla släkthus, mamma ville ha det lite som det var när hon var barn. Vi avmoderniserade lite av det som mormor och morfar gjort tidigare, och jag virkade en mormorsfilt till henne. Sen blev det mer och mer, nu ger det mig en behövlig liten extrainkomst…

Kommentera

Etikettmoln

