Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Jag fortsätter visa lite exempel på vad jag tillverkar – och vad som finns på bloggen. (5 foton)

Jag stickar fortfarande men vad gäller inredningsdetaljer blir det mycket virkat.

Om du är intresserad finner du all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

virkad filt 007 (2)

Jag köpte mängder av vitt bomullsgarn på Erikshjälpen, av det har jag bl.a. virkat kuddar.

nya kuddar 1 002x

Jag klipper remsor av plastkassar och virkar korgar, kassar och mattor.

virkad plastmatt 029

Av det vita garnet virkar jag också lampslöjor.

virkad lampslöja 007

Jag måste ta med ett foto på en av mina ryschkuddar, en vanlig detalj i finrummet en gång i tiden.

virkad ryschkudde 024

Kommentarer till: "VÅRT KULTURARV 4" (2)

  1. agenda19892010 sa:

    Beautiful works ☺ .

Kommentera

Etikettmoln

