Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Här ser du fler exempel på vad jag tillverkar… (5 foton)

Jag stickade inte så mycket längre, jag hade vad jag behövde av tröjor & annat smått & gott. Jag började virka och gjorde en mormorsfilt till min mamma. Sen fortsatte jag virka…

Om du är intresserad finner du all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

virkad filt 006

Jag letade reda på gamla kuddmönster…

vita virkade kuddar 001

Många gånger tillverkade jag först något till vårt eget hus.

Vi behövde en ny lampslöja till skomakarlampan i köket…

virkade lampslöjor 010

Jag virkade en gungstolsmatta till mormors gungstol… och en kudde i matchande färg…

mormors gungstol 002

Och ibland kunde jag bara inte sluta…

virkade ryschkuddar 007_2

Kommentarer till: "VÅRT KULTURARV 2" (4)

  1. agenda19892010 sa:

    The square series on black are very nice ☺ as the others your works. Brava.

Kommentera

Etikettmoln

