Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

I vardagsrummet här på landet har vi en gammal innovationssoffa. Vi har två mycket gamla lampor i taket, en över matbordet och en över soffbordet. (2 foton)

Denna måste nu träs om, det har jag inte hunnit göra, man måste sitta stilla med den en hel dag eller två…

Därför gjorde jag ett experiment… Jag hämtade in några ‘lampskärmsskelett’ som jag låtit hänga ute så att de blivit vackert rostiga och virkade några lampskärmar i olika passande färger… Jag virkade en fin kant och sydde fast matchande glaspärlor runt om.

Om du tycker om det jag gör så finns all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

NYA LAMPSLÖJOR 001

https://irenewalton.wordpress.com/2015/03/11/var-innovationssoffa-2/

vår innovationssoffa 011

Kommentarer till: "INTERIM LAMPSKÄRM…" (4)

  1. Supersnygga! 🙂

  2. agenda19892010 sa:

    Bello! ☺ .

Kommentera

Etikettmoln

