Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Jag virkade först en mormorsfilt till min mamma, att ha här i det gamla huset… (3 foton)

Jag  virkade också fler rutor till den när jag var hemma i Amsterdam. Där började jag också lägga upp ett stort förråd av restgarner. Jag köpte garn på alla de sorters andrahandsmarknader, jag utnyttjade alla gratisannonser som fanns och människor var så snälla att de ibland kom hem till mig med stora mängder garn som de inte behövde längre.I lådorna låg ofta påbörjade projekt som jag rev upp. Jag tyckte att det var mycket roligt att sortera allt garn, jag kände mig rik när jag såg hur mycket det blev….  Fler filtar ser du på :

https://irenewalton.wordpress.com/2015/02/18/virkade-filtar-av-mormorsrutor-2/

Om du tycker om det jag tillverkar så finns all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

virkad filt 001

VIRKADE FILTAR 005y

VIRKADE FILTAR 006

Kommentera

Etikettmoln

