Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

RECYCLING 2

Den här vita mattan har jag virkat av remsor som jag klippt av de plastkassar som fanns på Atheneum Boekhandel på ‘t Spui i Amsterdam – och där jag arbetade en tid… minnen… (3 foton)

Fler plastmattor finns på :

https://irenewalton.wordpress.com/2015/07/07/virkade-plastmattor/

virkad plastmatta 059

Jag flyttade tillbaka till Sverige år 2000 och har inte varit tillbaka. Det är fortfarande alltför emotionellt… Amsterdam… ik hou van jou…

geleend / lånat...

Mitt fönster vätte ut mot själva Spui – det lilla torget. Det är kantat av barer & caféer. När våren kom kunde jag tycka att det var jobbigt att vara inomhus när ‘alla andra’ fick vara ute och ha det trevligt…

geleend / lånat...

Kommentarer till: "RECYCLING 2" (2)

  1. agenda19892010 sa:

Kommentera

Etikettmoln

