Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Det här är exempel på några fynd jag gjort på loppmarknader eller liknande. (6 foton)

Två av kuddarna (t.h.) var genomblöta efter ihållande regn. De var fyllda med uttorkade skumgummibitar…

broderade kuddar från loppis 007

Den avlånga kudden är fylld med tagel och har två olika sidor…

loppisfynd 2  008

loppisfynd 2  009

Den här kudden är också fin…

loppisfynd 2  002

De här broderierna köpte jag på Sopstationen i Malmö för flera år sedan…

broderier 008

Kanske hittar jag några stolar till dem nån dag…

broderier 007

Kommentarer till: "KVINNORS HANTVERK…" (1)

  1. Thomas Bondeson sa:

    Mycket fint och intressant. Ja, det är mycket liv, kvalité och energi som hamnar utanför ljuset och uppmärksamheten. Varför kan man undra. Därför samhället är hierarkiskt. Svårare tror jag inte det är. Sen kan man ju alltid undra varför det är det. Är det ofrånkomligt? ”Trollet” hälsar naturligtvis.Hoppas du hittar några stolar.

Kommentera

Etikettmoln

