Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

ÅTERBRUK…

Jag återanvänder mycket material. Den här svarta mattan var en gång en svart tröja… (5 foton)

Om du är intresserad finner du all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

svart matta & lila kudde 0 227

Det vita garnet till det här lilla barnöverkastet köpte jag på Erikshjälpen. Någon hade rivit upp ett stort överkast och jag köpte en hel säck…

barnöverkast 007

Garnet räckte till flera kuddar…

virkad vit kudde 005

Och flera lampslöjor…

virkad lampslöja 009

Jag har också klippt remsor av sparade plastkassar från olika delar av ‘världen’ och bl.a. virkat mattor, här är ett exempel…

virkad plastmatta 059

Kommentera

Etikettmoln

