Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Vår fina gamla innovationssoffa började bli sliten på själva sitsen – men vi hittade inte något nytt tyg som vi tyckte om. Då bestämde jag mig för att virka den här långa ‘filten’ och lägga på den. Den passar perfekt i färgerna till soffan… (3 foton)

VIRKADE FILTAR 002

VIRKADE FILTAR 005

 

INFÖR BLOGGEN 002x

Kommentarer till: "TILL INNOVATIONSSOFFAN…" (4)

  1. Du är otrolig,Iréne. Du bestämmer dig för att virka något till soffan och vips så är det klart. För mig skulle det ta flera år och du verkar ha virkat många stora filtar för att inte tala om allt annat som du virkar eller stickar. Vacker blev den!

    • Tack Jag! Vet jag vad du heter? Jag håller ju på jämt… det mest fantastiska var att jag hade allt garnet i mina säckar! Jag har ju samlat på mig garn från alla möjliga ställen – utom garnaffärer – och gör det fortfarande… men det tar ju lite tid att virka allt…

Kommentera

Etikettmoln

