Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

NÅN DAG…

Ja, en dag vill jag hitta en stol så att jag kan använda de här broderierna, som jag köpt på Sopstationen (återvinningsvaruhus) i Malmö (2 foton). Jag måste brodera klart dem –  fylla i stramaljen med en passande bakgrundsfärg.

http://www.sopstationen.com/

 

broderier 008

 

broderier 007

Kommentarer till: "NÅN DAG…" (8)

  1. Tålamod och tidskrävande skönheter. Duktig du är. När jag var barn gjorde en granne sådana broderingar.

    • Det blir kanske aldrig av att jag gör det… kan hänga dem på väggen i stället…

      • Det där känner jag igen. Att saker inte blir klara. Just nu har jag 3 virkprojekt och 2 stickprojekt på gång. En av stickprojektet har inte rört nu på 2 år. Och det är en komplicerad mönsterstickning vilket inte blir lätt att ta upp igen och hitta den rätta stället att fortsätta på.

      • Bara… jag har köpt det hela… för en mycket billig penning… f.ö.måste jag göra klart saker, eftersom jag säljer… om du vill fortsätta med den komplicerade mönsterstickningen så ta med den till en bra garnaffär och be om hjälp – de brukar alltid vara hjälpsamma…

      • Tack för tipset. Men jag tror jag klarar det om jag lägger manken till. Mer en hälften är ju klar. Jag får helt enkelt räkna. .
        Jag måste läsa det du skrev engång till, fick för mig att det stog att det var du som gjorde den.

      • Du kan ju alltid fråga mig… 🙂

      • Tack! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

