Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

BRODERA MERA…

Jag tycker mycket om att brodera även om skolslöjden gjorde vad den kunde för att ta bort intresset och glädjen…

Jag tycker också om gamla köksbonader – men den här är inte gammal. Jag broderade den till min mamma i födelsedagspresent för några år sedan.

Jag broderar inte mycket ‘traditionellt’ (jag tycker bäst om fritt broderi), – nu har det mest blivit textilväskor med text och / eller bild av egen design på :

http://irenewalton2.wordpress.com

eller utställningar / installationer som du kan se på :

http://irenewaltonfoto.wordpress.com

.

406556_2856058930960_1618724806_n

Kommentarer till: "BRODERA MERA…" (5)

  1. Ja, den hungern ja. Sant sant, mycket sant. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

