Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

RECYCLING…

Den här stora svarta mattan virkade jag för några år sedan. Jag repade upp en svart tröja och och virkade på…

Jag arbetar mycket med återbruk, inte bara inom hantverket utan också när jag arbetar med olika installationer. (2 foton)

.

lila kudde & svart matta 0 227

.

Vad gäller recycling / sopsortering är det lätt när man bor på landet i en gammal gård. Vi har en ‘skrotbod’ där vi förvarar allt möjligt för underhåll av huset – och där är det lätt att samla och organisera allt från hushållet som ska recyclas.

När väglaget är ok brukar jag fylla alla cykelkorgar med ‘sopor’ och cykla till containrarna…

Det här fotot är från några år tillbaka… det är ‘sopor’ från en mycket lång vinter… jag har inte någon bil och väglaget var sådant att det inte hade gått att cykla på flera månader – det gick inte heller att använda sparken, tyvärr.

plastsopor-1

Kommentarer till: "RECYCLING…" (9)

  1. your lace tablecloth is just beautiful!

  2. Snyggt kudde också 🙂
    ….
    Lite tillfälligt baglady varning på den andra bilden. 😉

  3. Bra jobb med mattan…och ide..

Kommentera

Etikettmoln

