Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Jag återkommer ständigt till det här fotot, som föreställer min mormors syster och hennes man. Det är så stämningsfullt.

Jag har fått en vävstol och jag skulle åtminstone en gång vilja väva en trasmatta…

gamla foton 011

Om du är intresserad finner du all kontaktinformation under rubriken INFORMATION.

Kommentarer till: "UNDERBAR STÄMNING…" (7)

  1. Håller med dig, det är fin stämning på bilden. Det är lite Carl Larsson över det.

  2. Och snyggt hur de speglas i spegeln bakom dem. Undrar om det var en slump eller medvetet av fotografen.

  3. Jag tror att fotografen visste vad hen gjorde…

  4. Ja, det är ett väldigt rofyllt foto. Det är också annorlunda än de foton man oftast ser från tiden. Då ställde man ju oftast upp folk för fotografering bredvid varandra, raka och stela.

    Du får ha det som projekt. Kan du väva?

    • Jag har bara vävt som barn… har också drömt om att att tolka något av mina foton i en väv…

      • Bildvävsramar är väl mycket mindre. Min kreativa syster höll på med sånt ett tag som ung. Jag har en bildväv som hon har gjort liggande någonstans. Bra att bli påmind, jag ska leta fram den och få den monterad.

      • Vårt kulturarv… kvinnors hantverk… jag vill gärna se ett foto på din systers bildväv…

Kommentera

Etikettmoln

