Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

Den här filten köpte jag för evigheter sedan i en andrahandsaffär i Amsterdam. Jag kommer fortfarande ihåg hur glad jag blev!

Det oregelbundna geometriska mönstret & färgerna…

LOPPISFYND 1 011

Jag tycket mycket om geometriska mönster, matematiska former, linjer…

Fotot nedan är från min utställning, fler utställningsfoton finns på :

http://irenewaltonfoto.wordpress.com/2012/11/20/utstallningsfoton-1/

dennaprodukter-073

Kommentarer till: "ANDRAHANDSFYND…" (5)

  1. Det var verkligen en fin filt! Förstår att du blev glad när du hittade den. Mönstret för tankarna till Stig Lindbergs servis ”Berså”.

  2. Eller hur…
    Och jag ska gå ut i köket nu & koka wienerkorv… tack för tipset! Jag har inte gjort det på evigheter…

  3. Ja men jag blev också glad att se den ..strikta former i oregelbundna upprepningar

Kommentera

Etikettmoln

