Hur och varför jag inspirerades till att tillverka inredningsdetaljer från en svunnen tid…

SÖDRA RUMMET…

För ett antal år sedan sålde den lilla affären i byn plötsligt och tillfälligt garn & min mamma och jag bestämde oss för att virka överkast till södra rummet. Vi gjorde dem extra stora så att de också kan passa till större sängar.

På sängen ligger en av ryschkuddarna, som jag säljer…

.

inför bloggen 002

.

https://irenewalton.wordpress.com/2012/12/17/virkade-ryschkuddar/

.

Kommentarer till: "SÖDRA RUMMET…" (5)

  1. Hur långt tid tog den att göra den där fina överkastet?
    Jag minns att jag virkade en stor duk till bordet. 1 rad tåg en timme. Jag räknade ut att om jag skulle få priset för det nedlagda tiden så skulle jag behöva ta ut 17 000 kr för det. Och då har jag räknat med en riktigt låg timpenning för 60 kr.
    Men faktiskt kommer inte ihåg siffrorna så bra, så ska jag kolla upp den igen.
    Har duken kvar. Ska räkna igen.
    Kan inte vara helt fel för folk att veta hur mycket arbete som ligger i när de betalar för något. eller?

    • Det tog evigheter… vi gjorde alltså två stycken och jag fick göra klart det som mamma höll på med…
      Det är verkligen svårt att prissätta… jag försöker tillverka det jag ska sälja när jag ändå sitter ner…
      På heta sommardagar kan jag sitta under parasollen på verandan, lyssna på sommar och virka ett tag… innan det är dags för havsbad…

    • Vad gäller filtarna av mormorsrutor så tog jag faktiskt tiden på hur lång tid det tog att virka en ruta. Multiplicerade… och tog också tiden på hur lång tid det tog att virka ihop rutorna – sen fick jag jämka… måste ju kunna sälja…

Kommentera

Etikettmoln

